Paradijs! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Susan Verhoeven - WaarBenJij.nu Paradijs! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Susan Verhoeven - WaarBenJij.nu

Paradijs!

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

07 November 2015 | Thailand, Krabi

Wat gaat de tijd toch snel. Alweer 1 week van mijn elf weekse reis is voorbij. Het gekke is dat ik wel het gevoel heb dat ik al heel lang weg ben.

Afgelopen dinsdag ben ik van Bangkok naar de plaats Hat Yai, in het zuiden van Thailand gevlogen. Na een lange reis (vlucht van Bangkok -Hat Yai, halve dag minibus en boottocht van 1,5 uur)kwam ik in de middag aan op het eiland Koh Lipe. Ik had een paar maanden geleden nog nooit van het eiland gehoord, maar vlak voordat ik weg ging, had ik van iemand de tip gekregen om naar dit eiland te gaan. En ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van. Koh Lipe is op zich niet zo heel groot. Het heeft slechts 1 winkelstraatje met restaurantjes en leuke winkeltjes. Verder zijn er drie parelwitte stranden en daarmee is het dan eigenlijk wel gezegd. Maar aangezien ik wel aan een beetje relaxen toe was na 16 maanden werken, was dit precies wat ik nodig had. Ik had mezelf de luxe gepermitteerd om eenmalig een luxe bungalow aan het strand te huren en mijn Bungalow had uitzicht op de zee. Hoe heerlijk is het om vanuit je huisje binnen paar stappen zo de azuurblauwe zee in te kunnen duiken. Ik kan weer iets van mijn bucketlist schrappen in ieder geval!

Op de eerste avond raakte ik 's avonds in een restaurant in gesprek met een Tsjechisch stelletje. Zij vroegen of ik het leuk zou vinden om de volgende dag met hen een snorkeltripje te gaan maken. We zouden dan een privé bootje huren, zodat we zelf konden bepalen waar we wilde snorkelen en hoe lang we op elke plek wilde blijven. Aangezien ik niet zo van massa's hou, leek me dat wel wat, dus de volgende ochtend zijn we op vier plekken gaan snorkelen en dat voor slecht 400 baht per persoon. (Omgerekend zo'n € 10,00) Wauw, het was echt geweldig!! Zoveel soorten vissen, in alle soorten, maten en kleuren. Ze kwamen zo dichtbij dat je ze bijna kon aanraken. En yes, ik heb Nemo ook gezien. M.u.v de great Barrier reef in Australie was dit echt het mooiste snorkeltochtje dat ik ooit gedaan heb.

Gisteren ben ik weer met de speedboot terug gegaan naar Pak Bara en van daaruit met de minibus naar Krabi gereisd. Na een half uurtje gevaren te hebben, begon het ineens te regenen. Omdat de boot deels open was, kwam er veel regen naar binnen en dook iedereen onder de reddingsvesten die in de boot lagen. Na een paar minuten zaten we er allemaal als verzopen katjes bij en het was best een komisch gezicht. Maar uiteindelijk stopte het met regenen en was iedereen na een kwartiertje wel weer droog.

Krabi stelt als plaats eigenlijk weinig voor, maar het is wel een goed uitgangspunt om van hieruit naar andere eilandjes zoals Koh Phangan en Koh Phi Phi te reizen. Vandaag heb ik met een Duits meisje dat ik in de hostel ontmoet heb, een privé boottochtje gedaan over de rivier. Krabi wordt omringd door prachtige begroeide karstbergen en ligt aan een rivier die tussen deze karstbergen door meandert. Tijdens het boottocht zijn we tussen de karstbergen door gevaren en ik heb weer een aantal geweldige foto's kunnen schieten. Verder hebben we nog een grot bezocht met diverse stalactieten en stalacmieten en zijn we ook nog naar een islamitisch vissersdorpje geweest. Echt geweldig om een kijkje te mogen nemen in het dagelijkse leven van deze lieve mensen.

Morgen reis ik naar Ao Nang. Dit is maar 10 km van Krabi, dus het is maar een kwartiertje met de taxi. Ao Nang heeft ook weer twee prachtige stranden en hier kan ik ook de Ferry nemen naar Koh Phi Phi, wat maandag op de planning staat. Hopelijk werkt het weer een beetje mee, want de voorspellingen moet je hier met een korreltje zout nemen. De voorspellingen voor Koh Lipe waren elke dag regen en het heeft uiteindelijk maar 1 x 's avonds een uurtje geregend. Gisteren goot het echter bijna de hele dag pijpestelen, dus I will keep my fingers crossed voor de komende dagen.

To be continued!

  • 08 November 2015 - 15:19

    Xander:

    Is alles in die regio al weer opgebouwd? Inmiddels 11 jaar na de tsunami....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hallo, Mijn naam is Susan, ik ben 43 en ik ga voor 3 maanden op reis naar Azië en Australie. Mijn eerste lange reis was 15 jaar geleden. Toen ben ik naar Australie en Nieuw-Zeeland geweest. Dat was zo'n geweldige tijd dat ik me altijd heb voorgehouden dat als ik de kans nog een keer zou krijgen, ik opnieuw voor een aantal maanden weg zou gaan. En afgelopen jaar dacht ik "tis nu of nooit" en heb mijn werkgever gevraagd of ik drie maanden vrij zou kunnen krijgen. Boven alle verwachtingen vond mijn werkgever dit okay en kon ik beginnen met het plannen van mijn reis. Ik ben erg benieuwd of mijn tweede reis ook zo goed zal bevallen als mijn eerste. Aan de landen waar ik naartoe ga, zal het in ieder geval niet liggen. Daar zijn zo ontzettend veel mooie dingen te zien, dus dat zit wel goed.

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3758

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 17 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: