Oa Nang, Khao Sok en Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Susan Verhoeven - WaarBenJij.nu Oa Nang, Khao Sok en Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Susan Verhoeven - WaarBenJij.nu

Oa Nang, Khao Sok en Koh Lanta

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

17 November 2015 | Thailand, Krabi

Alweer 17 dagen weg van huis. Ondanks dat ik met volle teugen geniet, moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen dagen in mijn hoofd veel bezig was met alle vreselijke gebeurtenissen die in vrijdag in Parijs hebben plaatsgevonden. Toen ik zaterdagochtend wakker werd en even het nieuws op nu.nl checkte en las wat er gebeurd was, kreeg ik direct koude rillingen. Kon bijna niet geloven wat er gebeurd was en ik ben er de hele dag behoorlijk ondersteboven van geweest. Het voelt nu toch een beetje dubbel voor mij. Aan de ene kant wil ik optimaal genieten en alles uit deze reis halen, maar aan de andere kant voel ik me er bijna schuldig over, aangezien er nu zoveel mensen in diepe rouw zijn. Het blijkt voor mij niet zo te werken dat ik als maar in een idyllische omgeving ben en zo ver van huis, ik automatisch afstand kan nemen van alles.

Hier dan mijn belevenissen van de afgelopen week.
Na mijn korte verblijf ik Krabi, ben ik naar de badplaats Oa Nang gegaan dat op slechts 10 km van Krabi ligt. Het is een gezellige en drukke badplaats met een mooie boulevard langs de zee. In de hostel waar ik verblijf, kom ik weer het Duitse meisje tegen dat ik ook al in Krabi ontmoet had. Ondanks dat we overdag wel ons eigen plan trekken, besluiten we 's avonds samen een hapje te gaan eten en daarna nog even over de boulevard te struinen.

De volgende dag ga ik met de Longtaïilboot naar Railey beach, wat praktisch om de hoek van Oa Nang ligt en slechts tien minuten varen is. En alweer zo'n prachtige baai met parelwit zand. Er loopt 1 weggetje over het schiereiland en binnen vijf minuten sta je aan de andere kant, met ook daar een strand, welke door eb op dat moment grotendeels droog ligt. De bootjes liggen op het droge te wachten tot de vloed ze weer laten drijven in het azuurblauwe water. Aan deze kant van Railey beach liggen hoge karstbergen, waar bergbeklimmers hun hart kunnen ophalen aan de steile rotswanden. Het is een spectaculair gezicht om te zien dat er mensen zijn die als berggeiten omhoog klimmen en het ziet eruit alsof het ze totaal geen moeite kost. Het levert in ieder geval weer een aantal spectaculaire plaatjes op.

De volgende dag heb ik een excursie geboekt naar het nationale park Kao Sok. Met een minibusje worden we in een dikke twee uur naar het plaatsje Khao Sok gebracht. Het ligt temidden van de prachtige natuur van het nationale park. Ik heb hier een huisje op palen geboekt en de dame van het park waarschuwt me dat ik geen etenswaren buiten moet laten liggen, omdat ik anders nog wel eens ongewenst bezoek van apen zou kunnen verwachten. Het enige geluid dat je hier hoort is van de krekels, die toch behoorlijk wat decibellen produceren. Slapen zonder oordoppen is niet dan ook geen optie. De volgende dag ga ik met een groepje (4 Nederlanders, vier Duitsers en twee Amerikanen) twee dagen naar het nationale park. Eerst moeten we nog een uurtje rijden, daarna dik een uur met de boot over een enorm groot kunstmatig aangelegd meer. Het uitzicht is weer bijzonder mooi. We varen tussen de karstbergen door, die helemaal begroeid zijn met planten en bomen. Uiteindelijk komen we bij onze verblijfplaats voor die nacht; een twintigtal naast elkaar gelegen drijvende bamboehutjes. Het uitzicht vanuit de hutjes is het diepgroen gekleurde meer met uitzicht op de karstbergen. Bijzonder mooi! Ook hier hoor je niet meer dan de krekels en af en toe een schreeuw van een aap in de verte. Na een heerlijke lunch, maken we een pittige wandeling door het oerwoud, met als eindbestemming een grot. Om er te komen moeten we meerdere keren door een rivier, waarbij het water tot mijn nek zo hoog staat. Drijfnat en na een pittige en modderige tocht komen we bij de grot aan. Door de grot loopt een rivier, maar vanwege de pittige regenbuien van de afgelopen tijd staat het water van de rivier in de grot behoorlijk hoog. Normaliter kan je een heel stuk de grot in, maar helaas mogen wij niet verder dan zo'n 50 meter, omdat het anders te gevaarlijk wordt. 'S avonds varen we met de boot in het donker over het meer in de hoop nog wat dieren te zien. Helaas hebben we pech en zien helemaal niets. Volgens de gids zijn de apen met vakantie!

Na een naar omstandigheden (Meer dan een dun matje ligt er niet in het hutje) redelijke nacht, maken we 's ochtends opnieuw een tocht over het meer, maar ik vrees dat de gids gelijk had. Meer dan 1 aap zien we helaas niet. Na de lunch staat er weer een pittige wandeling op het programma.het pad gaat behoorlijk steil omhoog en onderweg is het klimmen en klauteren. Na 5 minuten gutst het zweet naar beneden. De gids wijst ons op een tarantula, bijzondere paddestoelen en begroeiing. Na een pittige klim en vervolgens afdaling, moeten we over een in het water liggende boomstam naar een plateau lopen, omdat hier oze lunch klaarstaat. Na een prima lunch en een duik in het lauw-warme water van het meer, worden we weer met een bootje naar de haven gebracht, vanwaar we weer met een minibusje naar ons hotel worden gebracht. De volgende dag ga ik met de minibus weer terug naar Oa Nang, waar ik vervolgens nog een nachtje slaap en de volgende dag de Ferry neem naar het eiland Koh Lanta. Het ligt op twee uur varen van het vasteland en onderweg worden mensen met bootjes opgepikt om naar nabij gelegen eilandjes te worden gebracht, zoals Koh Chang en Koh Jum.

Na aankomst neem ik een tuktuk naar mijn hotel, gelegen aan het strand Kong Klong. Een prachtig 2 km breed strand, met heel veel gezellige barretjes en palmbomen. Hier ga ik het wel even volhouden. Ik heb hier twee nachten geboekt, maar ik vind het hier zo relaxt dat ik nog twee nachten heb bijgeboekt. Eergisteren heb ik een scooter gehuurd en ben lekker over het eiland gaan tuffen en ben alle prachtige strandjes langs gegaan. Aan het einde van het eiland is een nationaal park. Hier ligt ook weer een prachtig verlaten strandje en lopen heel veel apen. Helaas begint het te onweren en te regenen, dus ik wacht zeker een uur totdat ik weer op mijn scooter kan stappen om terug te rijden naar mijn hotel.

Gisteren heb ik een boottocht geboekt om vier eilandjes te bezoeken. Bij twee eilanden konden we heel goed snorkelen, maar helaas vanwege de ruwe zee, was er geen helder zicht onderwater. Bij de andere twee eilandjes konden we lekker op het strand liggen en relaxen. Vandaag zit ik nog 1 dagje op Koh Lanta en ik zit nu in een leuk strandtentje met uitzicht op zee mijn verslag te schrijven.

Morgen vlieg ik met een avondvlucht naar Chaing Mai. Ik laat het prachtige Zuid-Thailand achter me en ganu naar het noorden, waar ik ook weer een aantal bijzondere dingen ga doen, zoals ziplinen en naar het elephant nature park. Ik kijk met heel veel plezier terug op de afgelopen twee weken. En ik kom hier zeker nog eens terug.

To be continued!

Ps. Voor foto's verwijs ik naar mijn Facebook pagina. Ik heb een mapje Thailand aangemaakt waar ik regelmatig foto's in zet. Het uploaden van foto's via deze site gaat erg moeilijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Hallo, Mijn naam is Susan, ik ben 43 en ik ga voor 3 maanden op reis naar Azië en Australie. Mijn eerste lange reis was 15 jaar geleden. Toen ben ik naar Australie en Nieuw-Zeeland geweest. Dat was zo'n geweldige tijd dat ik me altijd heb voorgehouden dat als ik de kans nog een keer zou krijgen, ik opnieuw voor een aantal maanden weg zou gaan. En afgelopen jaar dacht ik "tis nu of nooit" en heb mijn werkgever gevraagd of ik drie maanden vrij zou kunnen krijgen. Boven alle verwachtingen vond mijn werkgever dit okay en kon ik beginnen met het plannen van mijn reis. Ik ben erg benieuwd of mijn tweede reis ook zo goed zal bevallen als mijn eerste. Aan de landen waar ik naartoe ga, zal het in ieder geval niet liggen. Daar zijn zo ontzettend veel mooie dingen te zien, dus dat zit wel goed.

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 3754

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2015 - 17 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: